Miten ja millä keinoilla voit edistää parturi-kampaamon kustannustehokkuutta?
Mielestäni tapoja on monia, mutta esimerkiksi hyvä idea olisi se, että jos sinulla on vaikka väriasiakas ja vaikutusaika olisi vaikka n. 30 min, niin siinä värin vaikutusajalla voisit esimerkiksi tehdä toisen asiakkaan, joka voisi olla esimerkiksi misten hiustenleikkuu tai koneajo koko päähän.
Hyvä idea olisi myös, jos asiakas haluaisi esimerkiksi vain tyvivärin, niin myydä hänelle vielä jonkin tehohoidon tai esim Clear -värin tuomaan kirkkautta latvoihin. Tärkeää on siis juuri myydä ja tarjota eri palveluita esimerkiksi pesuhetkellä, kun siinä aikaa sopivasti riittää!
Menestystekijät kilpailutilanteessa, millä keinoilla erottuisin muista parturi-kampaaja yrittäjistä?
Menestystekijöistä yksi osa voisi mielestäni olla esimerkiksi kausi tyyliset alennukset esimerkiksi äitienpäivänä, jouluaattona, keväällä. Voisin myös kuvitella, että esimerkiksi tuotteiden ja palveluiden tehokkaaseen myyntiin panostamiseen ja opettautumisesta voisi olla minulla yksi asia muiden joukossa jolla erottua.
Voisin myös ehkä luulla kokeilevani jotakin nettikaupan omaista, jossa myisin kampaamoni tuotteita ja mainostaisin muutenkin omaa yritystäni.
Hintakilpailu voisi olla myös yksi merkittävistä tekijöistä.
Voisin myös erottua pienillä ulkonäöllisillä tekijöillä, esimerkiksi kampaamon ulkoasulla, väreillä, kampaamon nimellä joka voisi olla joku muukin kuin Parturi-kampaamo Janina tai jokin muu vastaava suhteellisen yleinen.
Itse koen kuitenkin, että nykyyisten toimintatapojen uudistaminen ja päivittäminen saattaisi olla yksi merkittävimmistä tekijöistä.
Kestävä kehitys
Kestävää kehitystä on kehitys, joka tyydyttää nykyisen yhteiskunna tarpeet tekemättä myönnytyksiä tulevien sukupolvien kustannuksella. Hiusalalla kestävää kehitystä voisi olla esimerkiksi egologisemmat parturi-kampaamot, toimintatavat jne. Esimerkiksi kierrätys kampaamossa voisi olla yksi kestävää kehitystä. Mielestäni tärkeänä päämääränä on turvata tuleville asiakkaille yhtä hyvät tai jopa paremmat olosuhteet, toimintamahollisuudet ja palvelut kuin nykyään.
On tärkeää myös huomioida esimerkiksi eri kulttuurit samalla tasolla, kuin muutkin.
Työympäristön turvallisuus ja ergonomisten asentojen ylläpitäminen ja kehittäminen olisi myös tärkeää. Työturvallisuus myös työntekijöillä, kuin turvallisuus asiakkailla on siistillä ja turvallisella työympäristöllä taattu.
On tärkeää myös esimerkiksi käyttää materiaaleja, joista ei tulisi paljon jätteitä, energiatehokkaat laitteet, lämmityksen hankkiminen enemmän egolokisesti (esim. solaaripaneelit).
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti